Хмарний SAP – SAP у хмаринках (Частина 1)
25.01.2023
SAP CLOUD
SAP ERP
На поточний час розрізняють 1 тип локального, та 2 типи хмарного розміщення системи:
- On Premise – Локально встановлена система на сервері клієнта. Вся робота з такою системою виконується співробітниками компанії.
- Private Cloud – Приватна Хмара – Фактично це виглядає для користувача, як власний сервер, який знаходиться десь у зовнішньому дата центрі. Ви маєте повний доступ до системи та можете розробляти та модифікувати, у межах дозволеного, код системи.
- Public Cloud – Публічна Хмара – Ви знаходитесь на сервері, на якому крім вас працюють ще інші компанії. Так, ви розділені у рамках системи та не перетинається з іншими компаніями. Якщо ви колись працювали з системою SAP ERP, тоді це виглядає для вас як одна система, де кожна компанія працює у своєму манданті, але у рамках однієї системи. Розробки у таких системах для клієнтів заблоковані, але дещо може для вас робити компанія SAP по вашим запитам. Так це невеликий об’єм програмування, але з іншого боку, це 100 відсотково стандартна система з усіма її недоліками та перевагами. Крім того, оновлення або релізи для Public Cloud з різними удосконаленнями та смаколиками виходять щоквартально.
Примітка: 1 Для України, для нових клієнтів, зараз актуальна тільки версія SAP Private Cloud. Модель публічної хмари SAP Cloud Public Edition доступний лише як Software as a Service модель., але тільки за межами України. Модель SAP On Premise (не хмарне рішення) для нових клієнтів в Україні не доступна і можлива тільки для вже існуючих клієнтів при міграції з попередніх версій системи SAP на нову версію S/4 HANA.
Примітка 2: Варіанти розгортання, у таблиці приведеній нижче, будуть розглянуті тільки для конфігурації систем, які доступні для придбання (використання) в Україні.
Які види хмарного сервісу існують і які переваги надає використання цих сервісів
IaaS (Infrastructure-as-a-Service) – За цієї моделі споживач отримує інформаційно-технологічні ресурси — віртуальні сервери з певною обчислювальною потужністю та обсягами пам’яті.
PaaS (Platform-as-a-Service) – В цьому випадку хмарний провайдер надає доступ до операційних систем, засобів розробки і тестування, системам управління базами даних.
SaaS (Software-as-a-Service) – Програми та сервіси розробляє і обслуговує провайдер, розміщує їх у хмарі і пропонує кінцевому користувачеві через браузер або додаток на його ПК.
AaaS (Analytics-as-a-Service) – Аналітика як послуга стосується надання аналітичного програмного забезпечення та операційного програмного забезпечення. Завдяки AaaS компанія може користуватися всіма перевагами аналітики великих даних без необхідності інвестувати в додаткову інфраструктуру для підтримки вимог локальної системи до зберігання та обчислень.
На малюнку нижче приведені різниці між різними типами хмарних сервісів у графічному виді. В цілому кожен тип сервісу фактично розділяє відповідальність між провайдером сервісу та клієнтом.
Примітка: SAP On Premise – локально встановлена система на власних серверах клієнта.
Переваги SAP Cloud Platform
- Багатофункціональність. Платформа має багато різних функцій, які дозволяють створювати, керувати та розгортати хмарні корпоративні програми, які сумісні з вашими наявними рішеннями SAP і не-SAP, або розширювати їх у хмарі чи локально. Гнучкі моделі підписки та інші послуги для баз даних, програм та інфраструктури забезпечують легкий доступ до повної потужності SAP HANA.
- Збільшення цінності наявних додатків. Якщо у вас є існуючі корпоративні рішення в хмарі або локально, SAP Cloud Platform пропонує підключити їх через службу підключення до хмари. Таким чином, ви можете оптимізувати інтеграцію нових програм із забезпеченням найнижчої можливої загальної вартості володіння.
- Прискорена окупність. Хмарна платформа SAP дозволяє швидко створювати та розгортати споживчі та бізнес-додатки, забезпечуючи при цьому нові функції, які відповідають потребам бізнесу. У той же час це дає вам змогу спілкуватися з клієнтами за допомогою привабливих, сучасних додатків.
- Підвищення продуктивності розробників. Підтримуються відкриті стандарти програмування, тому розробники можуть легко створювати корпоративні програми для інтеграції з рішеннями, що не належать до SAP, або до рішень SAP, не вивчаючи новий код.
- Підвищення рентабельності інвестицій, зниження витрат. SAP Cloud Platform не вимагає початкових капіталовкладень у програмне чи апаратне забезпечення для партнерів і клієнтів, що забезпечує більш економну послугу з мінімальним ризиком.
Що включають в себе послуги SAP в Хмарі
SAP пропонує цілий спектр послуг, пов’язаних з функціонуванням свого рішення, які входять до стандартного пакету послуг. Для користування надається доступ до 3 систем – розробка, тестування, продуктивна система.
Рівень доступності систем (SLA) для продуктивної системи заявляється на рівні 99.7%, на розробку і тест – 95%, тобто максимальний час недоступності продуктивної системи складає не більше двох годин на місяць.
Послуги з управління інфраструктурою хмарного рішення
Управління хмарними сервісами:
- Аналіз потреб в ресурсах і аналіз навантажень і операцій, періодичний огляд ландшафту та моніторинг використання ресурсів системи для запобігання проблем з роботою
- Обробка інцидентів пов’язаних з обслуговуванням системи
- Обробка запитів на технічне обслуговування сервісів
- Моніторинг роботи системи для досягнення заявлених КРІ
Обслуговування інфраструктури надання послуг:
- Моніторинг всіх операцій середовища, керування дисковою підсистемою та мережевою інфраструктурою
- Надання мережі та портів в центрі обробки даних SAP/Partner для підключення телекомунікаційного обладнання
- Керування віддаленим з’єднанням між ландшафтом керованої системи та інфраструктурою підтримки постачальника послуг
Управління функціонуванням серверної (хмарної) операційної системи (ОС):
- Надання ліцензій для ОС
- Встановлення базової операційної системи
- Моніторинг обладнання на рівні гіпервізора
- Налаштування параметрів ОС
- Створення та підтримка користувачів і групи ОС
- Усунення проблем з операційною системою, моніторинг системного журналу та файлових систем
- Інформування клієнта про інциденти безпеки
- Співпраця з постачальником ОС для вирішення проблем з операційною системою
- Керування життєвим циклом програмного забезпечення операційної системи
Резервне копіювання:
- Резервне копіювання/відновлення систем (як за запитом клієнта так і після збоїв)
- Розробка та використання процедур аварійного відновлення та моніторингу
- Періодичне тестування процедури резервного копіювання/відновлення
Управління сервісами SAP
Основні технічні операції налаштування SAP:
- Встановлення ландшафту хмарного рішення, як зазначено в хмарному контракті, на основі SAP стандартів і найкращих практик
- Технічна конфігурація (постобробка встановлення) встановлених систем (наприклад, планування стандартних пакетних завдань, резервне копіювання тощо)
- Увімкнення моніторингу системи
- Впровадження SAP Best Practices і подібних пакетів
- Впровадження попередньо налаштованої системи з рішення SAP Cloud Appliance Library (CAL)
- Налаштування онлайн-довідки SAP (локальне встановлення)
- Встановлення драйверів ODBC для підключення до зовнішніх баз даних
- Передача даних від постачальника послуг до клієнта – одноразово
Управління базами даних SAP HANA:
- Планування та виконання розширення файлової системи, наприклад, для резервного копіювання
- Відстеження споживання ресурсів бази даних для виявлення проблем у технічних операціях
- Відстеження зростання таблиці, щоб завчасно запобігати оперативним проблемам і гарантувати, що служба залишається в межах контрактних розмірів
- Додавання/видалення вузлів SAP HANA для коригування потужності SAP HANA
- Керування резервними базами даних (реплікація системи HANA) для високої доступності
- Оновлення програмного забезпечення бази даних SAP HANA та оновлення клієнта БД
- Оновлення версії SAP HANA та оновлення клієнтської системи БД
- Усунення неполадок, наприклад заблокованих транзакцій, для подолання проблем і приведення SAP HANA до нормального функціонування
- Управління користувачами, ролями та дозволами для технічних і адміністративних користувачів
- Виконання резервного копіювання бази даних (регулярне повне резервне копіювання та резервне копіювання журналів) і відновлення SAP HANA після технічних проблем
- Налаштування та керування зашифрованою базою даних HANA
- Підтримка параметрів технічної конфігурації для SAP HANA XS на основі стандартів SAP і рекомендацій
Управління функціонуванням системи:
- Аналіз системного журналу SAP і виправлення технічних збоїв
- Відстеження процесів оновлення в програмному забезпеченні SAP, щоб уникнути проблем із системними операціями
- Перевірка дампів ABAP для виявлення серйозних системних проблем
- Адміністрування групи входу в SAP
- Налаштування технічних з’єднань RFC із центральними системами, керованими SAP, які використовуються для системних операцій
- Усунення неполадок SAP J2EE у разі технічних проблем
Обробка сертифікатів:
- Створення запиту на підписання сертифіката (CSR)
- Створення ідентифікатора SSL-сервера/клієнта за допомогою пари ключів
- Впровадження іншого підписного сертифіката в керовану систему
Копіювання клієнта:
- Копіювання клієнта, видалення клієнта в одній системі SAP (включаючи аналіз і вирішення технічних проблем)
- Виконання експорту/імпорту клієнта або віддалене копіювання клієнта між системами SAP (включаючи аналіз і вирішення технічних проблем)
Планові завдання:
- Створення стандартних планових завдань
- Перевірка та відстеження стандартних пакетних завдань системи SAP
Налаштування транспорту між клієнтами:
- Створення і обслуговування транспортного домену у клієнті 000 і транспортному каталозі
- Усунення неполадок в системі управління транспортом SAP
Налаштування друку в системі:
- Реорганізація системи спулера SAP, щоб система була чистою
- Перевірка узгодженості таблиці спулера, щоб запобігти проблемам із друком
- Усунення технічних проблем спулера та друку (в системі SAP)
Управління продуктивністю системи:
- Усунення проблем продуктивності системи SAP (основні технічні причини в межах хмарної служби)
Управління інцидентами:
- Організаційна підтримка роботи кол-центру, який отримує інциденти 24x7x365
- Обробка інцидентів
- Кваліфікація та пріоритезація інцидентів
- Ініціювання вирішення інциденту
- Відстеження прогресу вирішення інцидентів
- Ескалація інциденту, як визначено процесом ескалації
- Визначення вирішення інциденту або обхідного шляху
- Запровадження рішення або обхідного шляху
- Перевірка вирішення інциденту
- Інформування клієнта про вирішення інцидентів
- Моніторинг і виявлення подій доступності системи SAP і критичних станів системи
- Регулярний аналіз і підтримка параметрів профілю системи SAP
Управління безпекою SAP:
- Аналіз системи SAP і визначення відповідних Note щодо безпеки SAP
- Впровадження відповідних Note щодо безпеки SAP
- Підтримання профілів користувачів, ролей, авторизації, вихідних даних та паролів в клієнті 000
Керування сторонніми додатки ABAP:
- Встановлення додатків АВАР
- Застосування оновлень
- Видалення додатків ABAP
Керування релізами:
- Встановлення нових об’єктів у системі після початкової передачі клієнту під час адаптації (застосовується, наприклад, до доповнень та інших різновидів додаткових пакетів рішень, мов, пакетів вмісту тощо)
- Встановлення нових об’єктів програмного забезпечення в систему після початкової передачі клієнту під час адаптації (стосується, наприклад, доповнень та інших видів додаткових пакетів рішень)
- Встановлення нового вмісту в системі після початкової передачі клієнту під час адаптації (стосується, наприклад, мов, пакетів вмісту тощо).
- Впровадження SAP Notes та інших типів ручних виправлень (виправлення, які не надаються як пакет виправлення програмного забезпечення) в керованій системі (Notes, необхідні для вирішення проблем, пов’язаних із технічними компонентами SAP)
- Впровадження патчів для системного програмного забезпечення, що працює на рівні ОС, наприклад ядра SAP
- Впровадження оновлень до керованого рішення SAP за допомогою стандартних засобів і методів
Багато технічних понять та термінів, але спеціалісти нас зрозуміють і оцінять. І це ще не все, що входить до хмарної послуги від SAP. Далі буде….
Литвиненко Артем
Шевченко Тетяна