телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

Хмарний SAP – SAP у хмаринках (Частина 1)

25.01.2023

SAP CLOUD

SAP ERP

322

В 2012 році компанія SAP оновила лінійку систем та представила нову гілку системи під назвою SAP Cloud Platform (SCP), яка була платформою як послугою, розробленою SAP SE для створення нових додатків або розширення існуючих додатків у безпечному середовищі хмарних обчислень. Середовище інтегрувало в собі дані та бізнес-процеси. У подальшому компанія SAP ліцензувала хмарні платформи інших компаній, наприклад компанії Google та Microsoft, а також на поточний час є ліцензовані платформи, які знаходяться безпосередньо в Україні.

На поточний час розрізняють 1 тип локального, та 2 типи хмарного розміщення системи:

  • On Premise – Локально встановлена система на сервері клієнта. Вся робота з такою системою виконується співробітниками компанії.
  • Private Cloud – Приватна Хмара – Фактично це виглядає для користувача, як власний сервер, який знаходиться десь у зовнішньому дата центрі. Ви маєте повний доступ до системи та можете розробляти та модифікувати, у межах дозволеного, код системи. 
  • Public Cloud – Публічна Хмара – Ви знаходитесь на сервері, на якому крім вас працюють ще інші компанії. Так, ви розділені у рамках системи та не перетинається з іншими компаніями. Якщо ви колись працювали з системою SAP ERP, тоді це виглядає для вас як одна система, де кожна компанія працює у своєму манданті, але у рамках однієї системи. Розробки у таких системах для клієнтів заблоковані, але дещо може для вас робити компанія SAP по вашим запитам. Так це невеликий об’єм програмування, але з іншого боку, це 100 відсотково стандартна система з усіма її недоліками та перевагами. Крім того, оновлення або релізи для Public Cloud з різними удосконаленнями та смаколиками виходять щоквартально.

Примітка: 1 Для України, для нових клієнтів, зараз актуальна тільки версія SAP Private Cloud.  Модель публічної хмари SAP Cloud Public Edition доступний лише як Software as a Service модель., але тільки за межами України. Модель SAP On Premise (не хмарне рішення) для нових клієнтів в Україні не доступна і можлива тільки для вже існуючих клієнтів при міграції з попередніх версій системи SAP  на нову версію S/4 HANA.

Примітка 2: Варіанти розгортання, у таблиці приведеній нижче, будуть розглянуті тільки для конфігурації систем, які доступні для придбання (використання) в Україні.

Які види хмарного сервісу існують і які переваги надає використання цих сервісів

IaaS (Infrastructure-as-a-Service) – За цієї моделі споживач отримує інформаційно-технологічні ресурси — віртуальні сервери з певною обчислювальною потужністю та обсягами пам’яті. 

PaaS (Platform-as-a-Service) – В цьому випадку хмарний провайдер надає доступ до операційних систем, засобів розробки і тестування, системам управління базами даних. 

SaaS (Software-as-a-Service) – Програми та сервіси розробляє і обслуговує провайдер, розміщує їх у хмарі і пропонує кінцевому користувачеві через браузер або додаток на його ПК.

AaaS (Analytics-as-a-Service) – Аналітика як послуга стосується надання аналітичного програмного забезпечення та операційного програмного забезпечення. Завдяки AaaS компанія може користуватися всіма перевагами аналітики великих даних без необхідності інвестувати в додаткову інфраструктуру для підтримки вимог локальної системи до зберігання та обчислень.

На малюнку нижче приведені різниці між різними типами хмарних сервісів у графічному виді. В цілому кожен тип сервісу фактично розділяє відповідальність між провайдером сервісу та клієнтом. 

Примітка: SAP On Premise – локально встановлена система на власних серверах клієнта.

Переваги SAP Cloud Platform

  • Багатофункціональність. Платформа має багато різних функцій, які дозволяють створювати, керувати та розгортати хмарні корпоративні програми, які сумісні з вашими наявними рішеннями SAP і не-SAP, або розширювати їх у хмарі чи локально. Гнучкі моделі підписки та інші послуги для баз даних, програм та інфраструктури забезпечують легкий доступ до повної потужності SAP HANA.
  • Збільшення цінності наявних додатків. Якщо у вас є існуючі корпоративні рішення в хмарі або локально, SAP Cloud Platform пропонує підключити їх через службу підключення до хмари. Таким чином, ви можете оптимізувати інтеграцію нових програм із забезпеченням найнижчої можливої ​​загальної вартості володіння.
  • Прискорена окупність. Хмарна платформа SAP дозволяє швидко створювати та розгортати споживчі та бізнес-додатки, забезпечуючи при цьому нові функції, які відповідають потребам бізнесу. У той же час це дає вам змогу спілкуватися з клієнтами за допомогою привабливих, сучасних додатків.
  • Підвищення продуктивності розробників. Підтримуються відкриті стандарти програмування, тому розробники можуть легко створювати корпоративні програми для інтеграції з рішеннями, що не належать до SAP, або до рішень SAP, не вивчаючи новий код.
  • Підвищення рентабельності інвестицій, зниження витрат. SAP Cloud Platform не вимагає початкових капіталовкладень у програмне чи апаратне забезпечення для партнерів і клієнтів, що забезпечує більш економну послугу з мінімальним ризиком.

Що включають в себе послуги SAP в Хмарі

SAP пропонує цілий спектр послуг, пов’язаних з функціонуванням свого рішення, які входять до стандартного пакету послуг. Для користування надається доступ до 3 систем – розробка, тестування, продуктивна система. 

Рівень доступності систем (SLA) для продуктивної системи заявляється на рівні 99.7%, на розробку і тест – 95%, тобто максимальний час недоступності продуктивної системи складає не більше двох годин на місяць.

Послуги з управління інфраструктурою хмарного рішення

Управління хмарними сервісами:

  • Аналіз потреб в ресурсах і аналіз навантажень і операцій, періодичний огляд ландшафту та моніторинг використання ресурсів системи для запобігання проблем з роботою
  • Обробка інцидентів пов’язаних з обслуговуванням системи
  • Обробка запитів на технічне обслуговування сервісів
  • Моніторинг роботи системи для досягнення заявлених КРІ

Обслуговування інфраструктури надання послуг:

  • Моніторинг всіх операцій середовища, керування дисковою підсистемою та мережевою інфраструктурою
  • Надання мережі та портів в центрі обробки даних SAP/Partner для підключення телекомунікаційного обладнання
  • Керування віддаленим з’єднанням між ландшафтом керованої системи та інфраструктурою підтримки постачальника послуг

Управління функціонуванням серверної (хмарної) операційної системи (ОС):

  • Надання ліцензій для ОС 
  • Встановлення базової операційної системи
  • Моніторинг обладнання на рівні гіпервізора
  • Налаштування параметрів ОС 
  • Створення та підтримка користувачів і групи ОС
  • Усунення проблем з операційною системою, моніторинг системного журналу та файлових систем 
  • Інформування клієнта про інциденти безпеки
  • Співпраця з постачальником ОС для вирішення проблем з операційною системою
  • Керування життєвим циклом програмного забезпечення операційної системи

Резервне копіювання:

  • Резервне копіювання/відновлення систем (як за запитом клієнта так і після збоїв) 
  • Розробка та використання процедур аварійного відновлення та моніторингу 
  • Періодичне тестування процедури резервного копіювання/відновлення

Управління сервісами SAP

Основні технічні операції налаштування SAP:

  • Встановлення ландшафту хмарного рішення, як зазначено в хмарному контракті, на основі SAP стандартів і найкращих практик
  • Технічна конфігурація (постобробка встановлення) встановлених систем (наприклад, планування стандартних пакетних завдань, резервне копіювання тощо)
  • Увімкнення моніторингу системи
  • Впровадження SAP Best Practices і подібних пакетів
  • Впровадження попередньо налаштованої системи з рішення SAP Cloud Appliance Library (CAL)
  • Налаштування онлайн-довідки SAP (локальне встановлення)
  • Встановлення драйверів ODBC для підключення до зовнішніх баз даних
  • Передача даних від постачальника послуг до клієнта – одноразово

Управління базами даних SAP HANA:

  • Планування та виконання розширення файлової системи, наприклад, для резервного копіювання
  • Відстеження споживання ресурсів бази даних для виявлення проблем у технічних операціях
  • Відстеження зростання таблиці, щоб завчасно запобігати оперативним проблемам і гарантувати, що служба залишається в межах контрактних розмірів
  • Додавання/видалення вузлів SAP HANA для коригування потужності SAP HANA
  • Керування резервними базами даних (реплікація системи HANA) для високої доступності
  • Оновлення програмного забезпечення бази даних SAP HANA та оновлення клієнта БД
  • Оновлення версії SAP HANA та оновлення клієнтської системи БД  
  • Усунення неполадок, наприклад заблокованих транзакцій, для подолання проблем і приведення SAP HANA до нормального функціонування
  • Управління користувачами, ролями та дозволами для технічних і адміністративних користувачів
  • Виконання резервного копіювання бази даних (регулярне повне резервне копіювання та резервне копіювання журналів) і відновлення SAP HANA після технічних проблем
  • Налаштування та керування зашифрованою базою даних HANA
  • Підтримка параметрів технічної конфігурації для SAP HANA XS на основі стандартів SAP і рекомендацій

Управління функціонуванням системи:

  • Аналіз системного журналу SAP і виправлення технічних збоїв 
  • Відстеження процесів оновлення в програмному забезпеченні SAP, щоб уникнути проблем із системними операціями
  • Перевірка дампів ABAP для виявлення серйозних системних проблем
  • Адміністрування групи входу в SAP
  • Налаштування технічних з’єднань RFC із центральними системами, керованими SAP, які використовуються для системних операцій
  • Усунення неполадок SAP J2EE у разі технічних проблем

Обробка сертифікатів:

  • Створення запиту на підписання сертифіката (CSR)
  • Створення ідентифікатора SSL-сервера/клієнта за допомогою пари ключів
  • Впровадження іншого підписного сертифіката в керовану систему

Копіювання клієнта:

  • Копіювання клієнта, видалення клієнта в одній системі SAP (включаючи аналіз і вирішення технічних проблем)
  • Виконання експорту/імпорту клієнта або віддалене копіювання клієнта між системами SAP (включаючи аналіз і вирішення технічних проблем)

Планові завдання:

  • Створення стандартних планових завдань
  • Перевірка та відстеження стандартних пакетних завдань системи SAP

Налаштування транспорту між клієнтами:

  • Створення і обслуговування транспортного домену у клієнті 000 і транспортному каталозі
  • Усунення неполадок в системі управління транспортом SAP

Налаштування друку в системі:

  • Реорганізація системи спулера SAP, щоб система була чистою
  • Перевірка узгодженості таблиці спулера, щоб запобігти проблемам із друком
  • Усунення технічних проблем спулера та друку (в системі SAP)

Управління продуктивністю системи:

  • Усунення проблем продуктивності системи SAP (основні технічні причини в межах хмарної служби)

Управління інцидентами:

  • Організаційна підтримка  роботи кол-центру, який отримує інциденти 24x7x365
  • Обробка інцидентів 
  • Кваліфікація та пріоритезація інцидентів
  • Ініціювання вирішення інциденту
  • Відстеження прогресу вирішення інцидентів
  • Ескалація інциденту, як визначено процесом ескалації
  • Визначення вирішення інциденту або обхідного шляху
  • Запровадження рішення або обхідного шляху
  • Перевірка вирішення інциденту
  • Інформування клієнта про вирішення інцидентів
  • Моніторинг і виявлення подій доступності системи SAP і критичних станів системи
  • Регулярний аналіз і підтримка параметрів профілю системи SAP

Управління безпекою SAP:

  • Аналіз системи SAP і визначення відповідних Note щодо безпеки SAP
  • Впровадження відповідних Note щодо безпеки SAP
  • Підтримання профілів користувачів, ролей, авторизації, вихідних даних та паролів в клієнті 000

Керування сторонніми додатки ABAP:

  • Встановлення додатків АВАР
  • Застосування оновлень
  • Видалення додатків ABAP

Керування релізами:

  • Встановлення нових об’єктів у системі після початкової передачі клієнту під час адаптації (застосовується, наприклад, до доповнень та інших різновидів додаткових пакетів рішень, мов, пакетів вмісту тощо)
  • Встановлення нових об’єктів програмного забезпечення в систему після початкової передачі клієнту під час адаптації (стосується, наприклад, доповнень та інших видів додаткових пакетів рішень)
  • Встановлення нового вмісту в системі після початкової передачі клієнту під час адаптації (стосується, наприклад, мов, пакетів вмісту тощо).
  • Впровадження SAP Notes та інших типів ручних виправлень (виправлення, які не надаються як пакет виправлення програмного забезпечення) в керованій системі (Notes, необхідні для вирішення проблем, пов’язаних із технічними компонентами SAP)
  • Впровадження патчів для системного програмного забезпечення, що працює на рівні ОС, наприклад ядра SAP
  • Впровадження оновлень до керованого рішення SAP за допомогою стандартних засобів і методів

Багато технічних понять та термінів, але спеціалісти нас зрозуміють і оцінять. І це ще не все, що входить до хмарної послуги від SAP. Далі буде….

Литвиненко Артем

Шевченко Тетяна

Коментарі (0)
Додати коментар