телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

Старомодна бізнес-модель ERP-партнерів розмиває потенціал хмари

05.02.2025

S/4HANA

SAP CLOUD

SAP ERP

16

Старомодна бізнес-модель ERP-партнерів розмиває потенціал хмари

Компанії рідко отримують гнучкість і цифрову свободу, які обіцяють хмарні рішення. І це завдяки дуже специфічному підходу. Це думки є дискусійними та виражають виключно погляди автора, Якоба Інгеманна (Jakob Ingemann), засновника та генерального директор Sprint365.

Хмарні ERP-рішення мають величезний потенціал. Це квиток до великої гнучкості, автоматичного оновлення та інновацій – іншими словами, цифрової свободи.

Проте багато компаній закінчують цифрову трансформацію проектом ERP, який розриває бюджет і затягує роботу, а на виході отримують систему, яка стає такою ж жорсткою, як і стара, але з новою адресою в хмарі. Чому так відбувається? Тому що занадто багато ERP-партнерів дотримуються старомодної бізнес-моделі, яка базується на погодинних продажах і суперечить основній ідеї хмари.

Примітка Alloy: Так іноді простіше обрати вже проторений шлях, який приводив до успіху ніж обирати нову дорогу.

Партнерство чи машина для грошей?

Все йде не так із самого початку, бо на етапі аналізу, часто класичний ERP-партнер представляє/пропонує клієнту абсолютно порожню систему, та сотні різних параметрів, з яких клієнту потрібно вибрати те що йому потрібно.

Примітка Alloy: На наш погляд це не так, тому що, згідно методиці впровадження SAP Activate на першій фазі необхідно демонструвати систему, яка вже містить дані клієнта та процеси, які можуть демонструвати нові підходи. але це не виключає вивчення процесів клієнта бо тут починаються крайнощі, коли або  у клієнта все не так, ми знаємо краще, або у клієнта все ідеально ми зробимо вам все так само. У першому випадку, якщо ви так впевнені, що у клієнта все погано, то чому ви самі не очолили бізнес клієнта, якщо знаєте точно, що ваш підхід правильний, в іншому ви отримуєте поточну схему процесів клієнта та не надаєте йому ніяких переваг, які є у новій системі. Тобто тут важливий компроміс і та сама золота середина вибору шляху впровадження системи.

Тактика такої гри індивідуального вибору знаходиться на половині поля клієнтів, і на погляд Якоба Інгеманна, абсолютно неправильна. тому що він ще не зустрів клієнта, який має передумови для визначення абсолютно нового системного підходу.

Клієнти не знають, що відповісти, коли їх просять вибрати між величезною кількістю параметрів та можливостей конфігурування системи, тому що єдине, що вони знають, це їх існуюча система.

Ось чому дев’ять із десяти хмарних рішень відображають старі налаштовані процеси ERP, адаптація яких тривала роками. Тепер монстру потрібно просто відправитися в хмару, але це все буде та ж сама система, що і була у клієнта раніше.

Бачити – це вірити

Єдиний спосіб зробити хмарні можливості видимими для клієнтів — показати їм майбутні процеси за допомогою їхніх власних даних. Тоді вони зможуть визначити, що рішення може зробити та який потенціал воно містить. Це вимагає від партнерів ERP прийняти дух хмари та використовувати стандарти та шаблони які передбачені у системі. Якщо ERP-партнер надає клієнту заздалегідь визначені шаблони вже на етапі запуску та швидко запускає їх із мінімальним рішенням, хмарні параметри стають конкретними. Клієнт швидко отримує рішення, впізнає себе в даних і має реальну відправну точку для подальшого розвитку.

Примітка Alloy: Так демонстрація можливостей системи на даних клієнта більш ефективна ніж демонстрація якоїсь системи взагалі, але треба розуміти, що налаштування системи з даними клієнта іноді доволі складний процес і тому, дуже часто, це не роблять не тому що не хочуть, а тому, що немає ресурсів для такої демонстрації. З власного досвіду можу сказати, що така 2-х годинна демонстрація по підготовці займає від 2 до 4 тижнів роботи 3 консультантів і це при наявності системних ресурсів.

Незважаючи на те, що не всі процеси оптимізовані на сто відсотків, клієнт може легко почати використовувати переваги хмари та отримати практичний досвід роботи з новим рішенням, перш ніж почати вибирати, які сфери є достатньо стратегічно важливими для оптимізації. Іншими словами, важливіше почати, ніж хотіти розгорнути повний генеральний план від А до Я.

Примітка Alloy: От тут не згоден, проблема навіть не в хмарі, а в тому що робота з новими можливостями потребує нових знань від персоналу клієнта, а це, іноді, дуже велика проблема, бо часу –  часу як завжди не має.

Швидке впровадження є ключем до відмови від старих налаштованих процесів ERP, щоб ви могли почати зосереджуватися на оптимізації бізнесу новими очима. Методи минулого не повинні бути продовжені в сьогоденні. Партнер ERP має зосередитися на тому, щоб мінімізувати потребу в налаштуваннях і допомогти клієнтам структурувати та оптимізувати свої процеси по-новому.

Примітка Alloy: Теж є питання до такого ствердження. Можливо  якщо це щось маленьке то воно і може працювати підстрижене під два пальці розробників системи, але бізнес каже, що він того і бізнес, що має іноді унікальні підході, які надають йому переваги без яких він не може працювати. Хоча дійсно,  більшість процесів може бути реалізована стандартно і в цьому якраз і є робота консалтингу, щоб переконати клієнта.

Ці поради клієнтам є найважливішим завданням ERP-партнерів. А тому, ERP-партнерам необхідно кардинально змінити свою бізнес-модель. Якщо цього не зробити, хмарні проекти триватимуть роки, гроші продовжуватимуть витікати з рахунків клієнтів, а рішення будуть такими ж жорсткими, як і раніше, із дорогими оновленнями та без обіцяної цифрової свободи.

Примітка Alloy: А все, що для цього потрібно, це використовувати SAP Activate, а не шукати пригод.

Кому це вигідно? Клієнти повинні поставити собі таке запитання.


Примітка Alloy: На нашу думку, такій підсумок виглядає якось не дуже  коректним. Тому що несе думку, що партнери компанії SAP цілеспрямовано вводять в оману клієнтів та затягують впровадження системи. Але це не так, тому що, як би не будувалась методологія, впровадження складних інформаційних систем місцями десь корелюється з науковими дослідженнями і, на жаль, результат не завжди буває досягнутим або таким, як планувалось. Так можливо це некоректне порівняння, але, поки що, маємо те що маємо і не треба шукати злого наміру там, де його немає.

Коментарі (0)
Додати коментар
Схожі публікації