телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

Приховані ризики неофіційних хмар

03.07.2024

S/4HANA

SAP CLOUD

126

Приховані ризики неофіційних хмар

Це переклад статті видання The Register, яка розміщена за посиланням: https://www.theregister.com/2024/06/25/sap_customers_warned_on_hidden/

Примітка Alloy: Якщо переглянути цю статтю, то не дуже зрозуміло в чому є ці ризики. Фактично,, крім того, що це чомусь може підвищити ТСО (вартість володіння), я,, наприклад,, не відразу зрозумів,  у чому ж є проблеми? Але після перегляду деяких інших статей на цю тему зрозумів,, що хотів донести пан Алессандро Галімберті, який є аналітиком Gartner. Так от,, якщо коротко,, є два типи розміщення системи від сертифікованих провайдерів хмари – це GROW для публічної хмари та RISE для приватної хмари. Публічна хмара обмежена сертифікованими процесами,, які заклав у систему SAP, і фактично не має можливостей клієнтського розширення. Приватна хмара може бути налаштована так, як потрібно клієнту та може бути розширена стандартними методами,, які пропонує SAP, але контроль таких модифікацій за собою залишає провайдер хмарного сервісу,, який відповідає за адміністрування системи. Далі є питання, як хмарний провайдер керує системою управління базою даних? Сертифіковані провайдери для технології GROW, як я розумію, використовують одну СУБД та для кожного клієнта створюють у рамках СУБД окремий розділ (tenant),. Тобто,, якщо виникнуть технічні проблемі в системі упрвління базою даних, то це вплине на всіх клієнтів всіх розділів (tenant), які створені у рамках цієї СУБД. Для техніки RISE використовується підхід одна СУБД – один розділ – один клієнт, тобто проблеми одного клієнта та його СУБД не впливають на інших клієнтів. Але це коштує грошей. А що роблять не сертифіковані постачальники хмар, щоб зменшити вартість користування (ТСО) – вони не слідують правилам SAP, тобто вони можуть надати вам підхід RISE, тобто приватної хмари, але вона буде керуватися однією системою СУБД, де на різних розділах, для різних клієнтів будуть окремі системи. Тобто, некоректне розширення системи може створити проблеми для всіх клієнтів, які працюють з цією СУБД. А ми розуміємо, ,що для підходу  RISE доступні всі варіанти розширення,, які можуть бути не завжди коректними, і таких варіантів зменшення вартості для кінцевого користувача є дуже багато. Але це асортимент несертифікованих провайдерів і тут, ,як каже в кінці статті пан Алессандро, кожен має обирати сам, що йому важливіше. Перед вибором, необхідно детально ознайомитись,, що вам пропонує провайдер хмари і на що це впливає. А для цього необхідно мати своїх кваліфікованих спеціалістів, що не завжди буває у клієнта, і тому коректно оцінити варіанти клієнт може не завжди правильно.

Ну і далі сама стаття від видання The Register, та аналітиків Gartner.

Клієнти SAP, які шукають підтримку інфраструктури для програмного забезпечення ERP від  хмарних спільнот або  постачальників спільного розміщення серверів, повинні робити це обережно, оскільки вони можуть постраждати від ризиків і TCO у довгостроковій перспективі.

У дослідницькій записці, Gartner зазначив, що клієнтам SAP часто важко відрізнити хмарних провайдерів IaaS, сертифікованих SAP, і спільноти, яка пропонує хостинг для робочих систем SAP. «Початкова увага клієнтів часто зосереджується лише на ціноутворенні, що ненавмисно збільшує їхній ризик і потенційно призводить до вищої загальної вартості володіння (TCO) у довгостроковій перспективі», — йдеться в записці.

Алессандро Галімберті (Alessandro Galimberti,), старший директор-аналітик Gartner і співавтор звіту, сказав, що SAP сертифікує постачальників публічних хмар для роботи своїх систем. Наприклад, такі сертифіковані постачальники як Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, IBM Cloud, Google Cloud, Oracle Cloud, Alibaba Cloud і Huawei Cloud.

Він сказав, що: «Коли ви розгортаєте SAP у цих хмарних провайдерах для створення середовища SAP, яке повністю сертифіковане SAP з точки зору продуктивності, вии також отримуєте певну віртуальну машину, певні типи сховищ, певний тип конфігурації тощо».

Однак існують інші хмарні спільноти, які можуть розміщувати SAP на спільній інфраструктурі. Це не підтримується SAP і може спричинити несподівані витрати та ризики, додав Галімберті.

У дослідницькій записці йдеться про те, що деякі постачальники керованих послуг і спеціальних хмар, пропонують керовану або некеровану спільну інфраструктуру, «спрямовану на запуск програмного забезпечення на основі SAP у хмароподібній моделі».

«Хоча ці провайдери використовують апаратне та програмне забезпечення, сертифіковане SAP, не всі провайдери можуть надати різним клієнтам наскрізну якість обслуговування на всіх компонентах. SAP не підтримує спільну, хмарну модель розгортання. Аналітики Gartner, відстежили численні випадки, коли перед тим, як отримати підтримку щодо певної проблеми, SAP попросив клієнта перемістити системи в спеціалізований виділений розділ БД (dedicated tenant), а потім повторно створити проблему», — йдеться в примітці.

Галімберті додав, що хоча вибір постачальника хмарних послуг спільноти не є загальноприйнятою практикою, це не було невідомо.

Хоча це може здатися варіантом, якого слід уникати, хмара спільноти може добре працювати для організацій, яким потрібно зберігати історичні дані додатків, доступними для нормативних або відповідних запитів, що означає, що продуктивність не є проблемою, припустив він. Тим часом менші підприємства з обмеженим бюджетом також можуть розглянути таке рішення.

Пряма цитата Галімберті, звучить так: “Це не те, що я б радив, але якщо вам потрібно десь скоротити, вам потрібно скоротити те, що ви не вважаєте за потрібне”.

Проте деякі клієнти, які обирають хмарний хостинг спільноти, були здивовані відсутністю підтримки від SAP, коли вони зіткнулися з проблемами, сказав Галімберті: «Є багато постачальників, які продають такі послуги розміщення. Це як ви можете використовувати будь-яку пошукову систему в Інтернеті», – додав Галімберті.

З початку 2021 року мета SAP полягала в тому, щоб спонукати клієнтів перейти до хмари та, у деяких випадках, оновити свою основну систему ERP із застарілої системи ECC до поточної S/4HANA. Фактично, сертифікований постачальник послуг, RISE з SAP пропонує користувачам єдині відносини з німецьким постачальником програмного забезпечення, одночасно керуючи відносинами з хмарними провайдерами, консультантами та системними інтеграторами, залученими до проекту користувача.

«RISE — це гарна пропозиція, оскільки вона захищає вас від великої кількості складнощів, але перш ніж погоджуватись, ви повинні бути впевнені, що ви підписуєте. Це складне завдання — проаналізувати те, що пропонують MSP (керований постачальник послуг). Можливо, це найкращий MSP у світі, але він не пристосований для клієнта вашого розміру, у вашій географії чи у вашій галузі», – сказав Галімберті

Тим часом RISE є більш жорстким щодо вибору, який він пропонує клієнтам, говорить Галімберті. «Більшість клієнтів мають відчуття, що це просто черговий MSP, але він набагато жорсткіший з точки зору того, що можна робити, а що ні, порівняно з будь-яким іншим конкурентом у цьому просторі», — сказав Галімберті.

Gartner радить користувачам зменшити ризики та підвищити операційну досконалість, працюючи з MSP, який «здатний освоїти SAP у публічній хмарі». Клієнти повинні бути готові залишити поточний MSP, якщо він не відповідає їхнім потребам.

«Ідея полягає в тому, що клієнти повинні розуміти наслідки всіх моделей і всі моделі [мають] хороші та погані сторони водночас: модель хмарної спільноти, RISE від SAP або будь який хмарний постачальник… кожен клієнт має вибрати найкраще для себе”, – сказав Галімберті.

Коментарі (0)
Додати коментар
Схожі публікації