телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

Як генеративний ШІ для бізнесу створює нові правила гри для створення цінності

14.08.2024

ALLOY

DIGITAL

102

Як генеративний ШІ для бізнесу створює нові правила гри для створення цінності

Скотт Рассел (Scott Russell). Як член виконавчої ради SAP SE, Скотт Рассел очолює підрозділ Клієнтського успіху (Customer Success), який займається глобальними продажами, послугами, роботою з партнерами та взаємодією з клієнтами.Оригінальна стаття: https://www.forbes.com/sites/sap/2024/02/05/how-generative-ai-for-business-is-creating-a-new-playbook-for-value/

Кожна розмова про технології сьогодні точиться навколо трансформаційного потенціалу генеративного штучного інтелекту в майбутньому. Але реальність така, що це відбувається вже сьогодні. І хоча його можливості заслуговують на увагу, реальна перспектива генеративного ШІ для бізнесу полягає не стільки в тому, що він може робити, скільки в тому, яку цінність він може створити.

Працюючи в SAP, я постійно спілкуюся з бізнес-лідерами про те, яку цінність генеративний ШІ може додати їхньому бізнесу, про що вони, можливо, навіть не здогадуються, і я чую незліченні історії про те, як він уже починає це робити. Один з моїх улюблених прикладів – це той, який SAP оголосила наприкінці січня 2024 в близькій мені сфері – пошук і розвиток наступного покоління зіркових спортсменів.

Як людина, яка грала і тренувала грі в баскетбол в Австралії, я все життя цінував тренерський талант, а також талант скаута (людини, яка відшукує нових перспективних гравців). Скаутинг – це дисципліна, де мистецтво справді зустрічається з наукою, де досвід та інтуїція підсилюються об’єктивною реальністю, що розкривається за допомогою даних.

Хоча професійний скаутинг існує вже дуже давно, з появою все більшої кількості даних про гравців все більше команд використовують його як конкурентну перевагу. Але це не так просто, як здається. Хоча складність скаутських звітів вражає, процес їх створення та ефективного використання ніколи не був ефективним.

Якщо врахувати, скільки у світі є потенційних молодих спортсменів-зірок, то можна зрозуміти, що це призведе до створення величезної кількості скаутських звітів, які потрібно буде опрацювати за короткий проміжок часу. Проблема стає ще більш складною, якщо врахувати, що вони написані різними мовами і в різних стилях. Коротше кажучи, це саме той виклик, який покликаний вирішити генеративний ШІ для бізнесу.

Доказом цього є німецькі професійні футбольні клуби Баварія Мюнхен та Герта БСК ( FC Bayern Munich and Hertha BSC ). Протягом тривалого часу обидва клуби наймають скаутів, які подорожують світом, переглядаючи матчі та збираючи безліч даних про гравців у надії знайти наступну велику зірку раніше, ніж це зробить хтось із їхніх конкурентів.

Але щоб показати, як це можна зробити краще, SAP співпрацювала з ФК Баварія Мюнхен та Герта БСК над створенням прототипу. Він використовує генеративний ШІ для створення автоматизованих резюме та рекомендацій зі звітів, створених різними скаутами в різних куточках світу, і робить їх доступними для керівників клубів, просто запитуючи їх на їхній природній мові.

Наприклад, уявіть, що німецькомовний менеджер клубу може попросити короткий (до 100 слів) звіт скаута про молодого гравця, який був відібраний в Аргентині і написаний іспанською мовою. Той самий менеджер може також попросити програму порівняти двох гравців, виходячи лише з їхніх захисних навичок або витривалості.

Хоча програми-перекладачі можуть перекласти весь звіт з іспанської на німецьку, потрібна велика мовна модель, щоб створювати такі зведення і конкурентні аналізи на вимогу, використовуючи команди природної мови – по суті, саме ту інформацію, яка дійсно потрібна керівникам клубів для швидкого прийняття обґрунтованих рішень.

Це саме те, що прототип дозволив цим клубам робити успішно. Він взяв трудомістку задачу і автоматизував її в розумний спосіб, щоб зробити її корисною. Як результат, незабаром ми впровадимо цю функцію в рамках нашого пакету для управління спортом SAP Sports One, який з 2015 року вже допомагає спортсменам і командам досягати кращих результатів у спорті, а також створює кращі враження для їхніх уболівальників.

Чому бізнес-лідери повинні дбати про кращі звіти скаутів? З двох причин. По-перше, тому що вони стикаються з багатьма з тих самих проблем у власному бізнесі, потребуючи швидкого використання даних для отримання конкурентних переваг. А по-друге, тому що генеративний ШІ – це не просто конкретне рішення для конкретної проблеми.

Його справжня магія полягає в тому, що його можна масштабувати в масштабах цілого підприємства для вирішення інших бізнес-потреб – від фінансування та управління ланцюжками поставок до закупівель, подорожей, тренінгів і багато чого іншого. Наприклад, коли генеративний ШІ поєднується з платформою бізнес-технологій SAP SAP’s Business Technology Platform, компанії мають можливість писати код, зберігаючи своє ядро чистим і створюючи розширення генеративного ШІ для подальшого масштабування його впливу.

Немає жодних сумнівів у тому, що дані – це стратегія чемпіонів у спорті. Але вони також створюють нові правила гри в бізнесі. І оскільки ера генеративного ШІ для бізнесу тільки починається, я не можу дочекатися, щоб побачити, які ще дивовижні інновації перейдуть від уяви до реальності, і всю цінність, яку вони створять.

Примітка Alloy: Ми раді за скаутів та їх багатомільйонний бізнес, водночас для прикладу можемо привести таку тему, як генерація резюме за допомогою ШІ. По факту, зараз спеціалісти HR за допомогою ШІ намагаються відсіяти ті резюме, які згенеровані за допомогою ШІ, бо оцінювати вони хочуть думки та слова претендента на вакансію, а не штучно згенерований текст. Так що на ниві відділів персоналу зараз маємо боротьбу двох ШІ: одного, який генерує резюме, з другим, який намагається відсіяти такі тексти. А що, може вийти цікава битва титанів, яка тепер не менш важлива, ніж сфера скаутингу.

Коментарі (0)
Додати коментар
Схожі публікації