телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

10 хибних уявлень про роботу SAP-консультантів у 2025 році

30.12.2024

ALLOY

S/4HANA

SAP ERP

87

10 хибних уявлень про роботу SAP-консультантів, які слід ігнорувати у 2025 році

Пані Світлана з Університетського альянсу скинула посилання на статтю Chirag Thakkar про хибні уявлення що з себе представляє консультант SAP у 2025 році і чому ці уявлення треба ігнорувати. Доречи, коли була зустріч зі студентами КПІ, то деяка частина питань була пов’язана якраз з темою, що собою представляє консультант SAP та в чому полягає його робота. Думаю, що частина відповідей буде в цій статті. Ну і ,як завжди, просто перекласти, на мій погляд, не цікаво, а тому куди ж без коментарів.

1. SAP призначений лише для великих підприємств.

Chirag Thakkar: Хоча SAP має сильну присутність на великих підприємствах, його також використовують середні та навіть малі підприємства. Наприклад, рішення SAP Business One призначене для малих та середніх підприємств.

Наша думка: Взагалі, тут складно з розрахунками, що таке велике підприємство, а що середнє як для України, тому що наші великі підприємства йдуть як середні для світових. Також, в нас, на жаль, є стійка думка, що продукти компанії SAP це дорого, довго і іноді без результату, але, насправді, це трохи не так. Підходи до ліцензування продуктів стали іншими і те, що було дорого у 2000-х роках, зараз не є таким. Наприклад, довелось мені в свій час трохи попрацювати руками на цегельному заводику зі штатом десь у 400 осіб, ну що можна сказати – теоретично там можливо впровадити систему SAP і  це в порівняні з прибутками  не буде фантастично дорогим. Ну і нехай далі це буде хвилинка реклами: На жаль політики компанії не дозволяють називати конкретні цифри у таких статтях, але, як-то кажуть, якщо хтось цікавиться, то можемо поговорити приватним порядком про це. 

Тепер, що стосується системи Business One. Моя особиста точка зору полягає в тому, що це, на жаль, не та система SAP, про яку йде розмова. Скажемо більше, це продукт під брендом SAP, який побудований на інших принципах, чим “великий SAP”. Основна відмінність заклечається в тому, що локалізацію розробляє партнер SAP і це тягне за собою прив’язку до партнера, тобто підтримувати таку локалізацію може тільки той партнер, у якого ви придбали систему.  У “великому SAP”-і ви можете змінити компанію, яка надавала вам супровід в любий момент часу і навіть більше – можете самі її собі надати, якщо у вас є на це час та натхнення (і відповідний ресурс). Якщо я не правий, то, сподіваюсь, що колеги, які впроваджують Business One, мене виправлять.

2. Після сертифікації ви стаєте експертом на все життя.

Chirag Thakkar: Технології SAP розвиваються, і постійне навчання необхідне для підтримки актуальності. Сертифікації забезпечують основу, але постійне навчання та підтримання актуальності мають вирішальне значення.

Наша думка: Так, це дійсно так, і якщо, працюючи у консалтингу, вам  тим чи іншим чином доведеться освоювати щось нове, то на підтримці доволі часто консультант внутрішньої команди закопується у деталях підтримки і перестає слідкувати за тенденціями розвитку системи. У подальшому це призводить до того, що такий спеціаліст втрачає навички і може працювати тільки з системою, яку підтримує. А якщо настає момент втрати такої роботи, то такий спеціаліст, опинившись на ринку, з подивом помічає, що його знання коштують дуже мало, бо все пішло далеко вперед. Для України зараз це трохи не так, тому що на поточний час є нестача спеціалістів, а після закінчення війни, при навіть невеликому зростанні економіки, навіть якщо ви просто трішки постояли поруч з тими, хто впроваджував систему, на вас буде мега попит. Щось схоже було десь у 2002-2003 роках, коли достатньо було знати того хто знає SAP, що отримати роботу з SAP.

І ще трохи про саму сертифікацію. Раніше сертифікат видавався на 5 років, але з 2025 року сертифікати будуть дійсні тільки 1 рік. А щоб подовжити його, необхідно кожен рік проходити невеликі опитування з контрольними питаннями, після чого ваш сертифікат ще буде подовжено ще на 1 рік. Таким чином компанія спонукає консультантів бути в курсі змін.

3. Консультанти SAP займаються лише технічними аспектами.

Chirag Thakkar: Консультанти SAP часто працюють у тісному контакті з бізнес-користувачами, вимагаючи поєднання технічних та ділових навичок. Комунікація та розуміння бізнес-процесів мають вирішальне значення.

Наша думка: Всі консультанти різні, є консультанти з базису та розробки, і вони практично не працюють з бізнес користувачами, але так, якщо ви консультант з функціональності, то основна ваша робота це спілкування з бізнесом і тут є один цікавий момент – ви, як консультант, іноді маєте більш різноманітний досвід у бізнес процесах (якщо це не перший ваш проект), а це означає, що ви можете допомогти бізнесу подивитись на свої процеси зі сторони.

4. Консультанти SAP працюють лише з ІТ-відділами.

Chirag Thakkar:  Консультанти SAP співпрацюють з різними відділами, включаючи фінанси, ланцюжки постачання та кадри. Ефективна комунікація між різними бізнесовими функціями має ключове значення.

Наша думка:  Ну цей пункт потрібно поєднати з попереднім, тому що система SAP дуже велика і в ній є багато точок докладання своїх зусиль. Наприклад, один непоганий абапер став займатися розробкою після роботи консультантом з логістики, бо йому було не комфортно спілкуватись з бізнесом і було без проблем спілкуватися з консультантами з функціональності. Доречи, як розробник, він став ідеальним, тому що знав непогано логістику як консультант і йому не потрібно було довго розказувати, що треба доробити у системі. Я взагалі не дуже розумію чистого розробника на проекті, бо, зазвичай, ми займаємось впровадженням системи SAP, а не її переписуванням. Хоча якось, на одному проекті, першим запитанням було: “а де ваші 50 програмістів абапу”, а на відповідь, що ми впроваджуємо, а не переписуємо систему, було сказано, що, мабуть, ми погані фахівці і не знаємо, що таке SAP. Ну то, як кажуть, спірне питання, бо якщо це так, то навіщо вам ми, якщо ви самі це можете зробити краще.

5. SAP призначено лише для певних галузей.

Chirag Thakkar: SAP використовується в різних галузях, включаючи виробництво, охорону здоров’я, роздрібну торгівлю тощо. Галузеві модулі задовольняють унікальні потреби різних секторів.

Наша думка:  Так, напевно, є галузі де функціональність системи не розкрита повністю, але, зазвичай, в системі, як кажуть, як в Греції – все є! Але іноді трохи у незвичному до того, до чого звикли користувачі, наприклад 1С,  вигляді. Але це не означає нічого, крім того, що можливо комусь варто замислитись над тим, а чи дійсно варто з цим розібратись. 

6. Проекти SAP завжди відбуваються без проблем.

Chirag Thakkar:  Як і будь-яке складне впровадження системи, проекти SAP можуть мати труднощі. Затримки, зміни в обсязі та непередбачені проблеми є звичайним явищем, що потребує навичок адаптації та вирішення проблем.

Наша думка:  Так, бо як і будь який проект з розробки та впровадження ПЗ, це сам по собі дуже складний процес, який базується на людях та їх знаннях, та відносинах між собою. Це призводить до того, що можуть виникати проблеми взаємовідносин, які сильно позначається на ході проекту (і це ми ще не торкаємось знань цих людей). На наш погляд, знання системи, процесів та налагоджені комунікації дозволяють без проблем впровадити систему, а от коли щось з цього не запрацювало, то почнуться оті всі проблеми.

7. Консультантам SAP потрібні лише технічні навички.

Chirag Thakkar: Такі гнучкі навички, як комунікація, вирішення проблем та управління проектами, однаково важливі для консультантів SAP. Успіх часто залежить від того, наскільки добре ви розумієте та задовольняєте потреби бізнесу.

Наша думка:  Ну знову, на наш погляд, можна було це все об’єднати з деякими попередніми пунктами про навички, які необхідні консультанту, але ж тоді б не було гарних 10 помилок про консультантів SAP. А тому так, не лише технічні навички потрібні, але, знову ж, це залежить від того, що ви за консультант. Якщо ви розробник або консультант з базису, то ваші технічні навички, на наш погляд, більш важливі ніж комунікаційні. А от стресостійкість потрібна всім.

8. Консультанти SAP працюють лише над проектами впровадження.

Chirag Thakkar:  Консультанти SAP також можуть брати участь у проектах підтримки, оптимізації та оновлення після впровадження. Весь життєвий цикл SAP пропонує можливості для консультантів.

Наша думка:  А ще можна перейти у підтримку і там буде трохи складніше спочатку, але дуже комфортно потім. Але є одне але, як ми писали вище, дуже великий ризик втрати кваліфікації. Хоча це не проблема, наприклад видавництво SAP PRESS (https://www.sap-press.com/) дуже вболіває за навички, а тому регулярно видає книги з функціональності системи, які допоможуть бути в курсі змін у системі. І це вже питання самоорганізації.

9. Консультантам SAP не потрібні галузеві знання.

Chirag Thakkar:  Хоча SAP надає платформу, яка застосовується у всіх галузях, розуміння конкретних потреб та нюансів галузі може значно підвищити вашу ефективність як консультанта.

Наша думка:  Так згодні, знання роботи бізнесу ніколи не будуть зайвими, тому що це дозволяє вам швидше перейти на мову бізнесу з командою впровадження зі сторони замовника.

10. SAP-консультантів можна замінити на автоматизацію.

Chirag Thakkar:  Хоча автоматизація відіграє роль у рутинних завданнях, стратегічні та аналітичні аспекти SAP-консалтингу потребують людських знань. Автоматизація часто доповнює, а не замінює кваліфікованих фахівців.

Наша думка:  Це типу щось з того, що всі скоро станемо непотрібними, бо штучний інтелект замінить всіх, але на практиці до цього це далеко. Так, помічник Джулі у системі SAP штука цікава, але, на жаль, щось впровадити вона не може, і, до речі, її ще й саму треба налаштувати, щоб вона працювала.

Коментарі (0)
Додати коментар