Плани та перспективи розвитку SAP
13.12.2023
ALLOY
S/4HANA
Якщо подивитись відсторонено, то кінець року – початок нового року це просто умовність. За 31 грудня настає 1 січня і починається відлік часу зі зміною останньої цифри року. Людина ж надає цій події особливе значення – з однієї сторони це підбиття підсумків, з іншої – планування планів.
У кожної історії, компанії, у кожного процесу обов’язково є початок, розвиток, фінал та переродження, трансформація. Програми, системи не випадають з цього правила. Ми трошки торкались теми історії та розвитку системи SAP, а зараз хочемо розказати про майбутнє – так як його бачить виробник і власник, компанія SAP, і так як, на наш погляд, треба до цього готуватись і відноситись.
Отже, що відбувається з системами клієнтів? Умовно можна виділити декілька груп, відносно яких будуть розгортатись окремі стратегії.
Перша група
Ггрупа найбільшого ризику – ризику складності трансформації та великої кількості ресурсів (часу та грошей). Це компанії, що працюють з версією до та включаючи SAP ERP 6.0 з пакетами EhP0 до EhP5. Здається, що час таки вийшов – підтримка таких систем, у звичайному розумінні підтримки від виробника, закінчується 31.12.2025.
Що означає закінчення підтримки системи? Це означає, що Основне Технічне обслуговування (Mainstream Maintenance) закінчується і далі буде надаватись Спеціальне Технічне Обслуговування (Customer-Specific Maintenance). Проте, здається, що радіти рано, бо спеціальне ТО не включає оновлення програмного забезпечення відповідно до змін законодавства чи стандартів обліку, не надаються пакети оновлення, не відбуваються технологічні оновлення (наприклад, нові версії ядра для нових версій бази даних або операційної системи), не розвивається інтерфейс. Також ніяких нових виправлень для компонентів, що не належать до ABAP (наприклад, Java), ніякого одноетапного оновлення до останньої версії системи. Останнє не є страшилкою – маючи стару версію, мріяти про просте оновлення (міграцію) на нову систему це бути екстра оптимістом. Вирішення проблем надається лише у випадку вже відомих рішень SAP або обхідних шляхів. Вирішення «нових» проблем (проблем, ще не відомих SAP) – виконується за додаткові, окремі гроші. Обмежені оновлення безпеки та комплаєнс ІТ-систем може опинитись під загрозою, і це вже реальні ризики для бізнесу в цілому.
Що можна з цим зробити?
Є декілька варіантів:
- Міграція (варіанти міграції ми вже трохи описували в статті Процес прийняття рішення) в хмару з RISE with SAP
- Міграція на S/4HANA, рішення On Premise
- Виконати апгрейд EhP до версії 6-8, що дасть можливість перейти до групи №2 (про неї – нижче)
Якщо ваша компанія відноситься до групи №1, то час розгортання нової системи настав вже вчора. З огляду на наш досвід, налаштування нової системи з реінжинірингом існуючих процесів компанії, реально зробити за 2 роки, тобто встигнути до 31.12.2025. але часу залишається все менше.
Друга група
Група відкладеного ризику. Це компанії, що працюють з SAP ERP 6.0 EhP6 по EhP8. Ви ще будете отримувати Основне Технічне Обслуговування (Mainstream Maintenance) до 31.12.2027, а з 01.01.2028 автоматично перейдете до Розширеного Технічного Обслуговування (Extended Maintenance) і тільки з 01.01.2031 перейдете в групу №1, до Спеціального Технічного Обслуговування (Customer-Specific Maintenance), іншими словами – підтримка системи закінчиться.
Що означає Розширене технічне обслуговування?
Воно так красиво назване – Розширене технічне обслуговування (Extended Maintenance) і ніби обсяг підтримки подібний до основного обслуговування, але все ж таки є одне але: існують технічні обмеження та/або інші обмеження обслуговування та підтримки, а також вона буде надаватись за додаткову плату. Отже, можливо, час правильно все порахувати, тим більше що час на спокійний, якісний, правильний проект є. А отже, спочатку необхідно визначитись яким шляхом йти:
- Міграція (варіанти міграції ми вже трохи описували в статті Процес прийняття рішення) в хмару з RISE with SAP
- Міграція на S/4HANA, рішення On Premise
Третя група
Група мінімального ризику, але тримати руку на пульсі потрібно постійно. Це компанії, які використовують S/4HANA. Кожний випуск (реліз, версія) має термін придатності. До версії S/4HANA 2023 цей строк був 5 років, з S/4HANA 2023 він стане 7 років (нагадаємо, що версії S/4HANA On Premise випускаються щорічно). Тобто, компанії які працюють з S/4HANA 1709 з 01.01.2023 знаходяться вже на Розширеному технічному обслуговуванні (Extended Maintenance), тобто автоматично переходять в групу ризику №2 до 01.01.2026, після чого переходять в групу ризику №1, тобто – без підтримки в звичайному розумінні. Цікаво, що S/4HANA версій 1809, 1909 та 2020 також з 01.01.2026 переводяться на Спеціальне технічне обслуговування (Customer-Specific Maintenance). І далі теж важливий момент – наступні версії S/4HANA (2021, 2022, 2023…) мають лише 2 стани – або Основне Технічне Обслуговування (Mainstream Maintenance), або Спеціальне Технічне Обслуговування (Customer-Specific Maintenance). Що прямо і без натяків говорить про те, що систему потрібно тримати завжди в актуальному, з точки зору версій та оновлень, стані та максимально використовувати стандарт системи, щоб апгрейд або оновлення проходили в рутинному режимі, тобто навіть подекуди були непомітними для бізнесу в цілому.
До речі, компанія Майкрософт також вирішила стимулювати перехід на нові версії своєї системи і, наприклад, на поточний час хоче ввести платні оновлення для версії Windows 10, тобто, або ви переходите на нову версію Windows 11, або будете змушені платити за оновлення безпеки для попередньої версії.
Насправді, не варто сприймати цю інформацію та стратегію SAP як покарання. На наш погляд, це скоріше дружній поштовх до еволюції – еволюції системи, якою ви користуєтесь, яка в свою чергу має додати імпульсу до еволюції вашого бізнесу. Знову ж таки, SAP пропонує і допомогу – програму SAP Customer Evolution, яка об’єднує найкращі практики SAP, останні інновації, послуги та інструменти, а також потужну екосистему SAP. Програма допомагає клієнтам досягти успішної трансформації бізнес-процесів відповідно до їхніх унікальних бізнес-потреб і вимог – незалежно від того, у хмарі чи гібриді.
Що пропонує SAP:
- Створюється план: відповідно до унікальних інноваційних потреб
- План втілюється в дії: з використанням галузевих орієнтирів, моделюються бізнес процеси з рішенням SAP Signavio, розробляється Дорожня карта трансформації, застосовується SAP Readiness Check, надаються Інструменти для конвертації
- І далі, “на свободу з чистим сумлінням” – маєте завжди актуальну, конкурентну, сучасну, інноваційну систему.
-
06.12.2023
S/4HANA
SAP CLOUD
Ми розглянули декілька пропозицій SAP у попередніх статтях, але чому не скористатись одним рішенням, як це було до появи SAP S/4HANA?