телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

Президент Cloud ERP: Інновації SAP S/4HANA вимагають «іншої філософії»

12.06.2024

ALLOY

S/4HANA

SAP CLOUD

129

Примітка Alloy: Це стаття про хмарні технології SAP (дата публікації 7 вересня 2023 року). Вона є визначальною і не втратила своєї актуальності на поточний момент, оскільки інформація доноситься від першої особи – Яна Ґілґа (Jan Gilg), Президента і Головного Директора з Хмарних ERP Продуктів (President and Chief Product Officer, Cloud ERP).

Оригінальну статтю від Isaac Feldberg можна прочитати тут.  

Мало хто в SAP може краще розповісти про еволюцію портфоліо хмарних ERP-рішень компанії, ніж Ян Ґілґ, Президент і Директор з Хмарних ERP Продуктів.

Ветеран компанії з 17-річним стажем, Ґілґ обіймав різні посади в SAP, зокрема Глобального Керівника Архітектури Підприємства (Global Head of Enterprise Architecture), Глобального Керівника ІТ-бізнес-послуг (Global Head of IT Business Services), а також Старшого Віце-Президента та Керівника SAP S/4HANA (SVP & Head of SAP S/4HANA). Остання посада, яку Ґілґ обіймав на початку 2019 року, була розширена через рік, щоб охопити портфоліо цифрових ланцюгів поставок SAP, і призвела до його нинішньої ролі, на якій він відповідає за цифровий ланцюг поставок та хмарну ERP-систему SAP (Digital supply chain and SAP’s cloud ERP).

Ґілґ ділиться думками про оголошений напрямок розвитку портфеля хмарних ERP-рішень SAP, різні шляхи інновацій для клієнтів публічної та приватної хмарних систем SAP S/4HANA, потреби клієнтів середнього бізнесу, а також про те, як SAP Business Network може підвищити прозорість цифрових ланцюгів поставок.

Запитання: Окрім потенційних інновацій зі штучним інтелектом, які ще основні чинники зростання хмарних технологій у SAP існують зараз?

Відповідь: Якщо подивитися на нашу базу встановлених програм, то можна побачити, що все ще існує відносно невелика частка клієнтів, які використовують лише два, три, чотири або п’ять продуктів SAP. Це сам по собі величезний ринок, на який ми можемо вийти, отримавши вигоду від наших інвестицій в інтеграцію за останні кілька років.

Протягом останніх трьох років ми працювали над тим, щоб об’єднати всі наші рішення разом. Ось де історія оживає. Коли є можливість легко підключити SAP Concur і SAP Ariba в хмарній системі S/4HANA Cloud із заздалегідь визначеним контентом і точками інтеграції, клієнти можуть серйозно розглянути такий підхід, замість того, щоб купувати кращий у своєму класі інструмент або шукати інший спосіб інтеграції. Це ще один шлях зростання; ми можемо використовувати нашу базу встановлених систем – наш найбільший актив, без сумніву, і пропонувати більше рішень для перехресних продажів.

Ми також просуваємося – за допомогою SAP S/4HANA Cloud Public Edition – на швидкозростаючий ринок нових імен, особливо на середній ринок. Ми намагалися зробити це в минулому і не досягли того, на що сподівалися, але це не змінює того факту, що ринок величезний, і ми повинні відігравати на ньому значну роль. Хоча SAP завжди прагне розвиватися на вищому ринку, ми хочемо почати з публічної хмарної версії для нашої аудиторії середнього бізнесу, яка завойовує все більшу частку ринку. Для нас недостатньо перетворити нашу інстальовану базу, перевести її з локальної ліцензійної моделі на модель підписки та в хмару. Ми також повинні залучати нових клієнтів, що забезпечить нам значний приріст у 2025 році та в подальшому.

Платформа бізнес-технологій SAP (SAP BTP) відіграє невід’ємну роль у тому, що ми робимо. S/4HANA Cloud тісно переплітається з BTP, що є ще однією можливістю для інтеграції нашої екосистеми. Ще один горішок, який ми ще не розбили як компанія, але який має величезний потенціал, – це створення екосистеми партнерів, чиї рішення заповнюють білі плями, які можна легко підключити до ландшафту SAP. Це допомагає генерувати ще один потік доходів за рахунок партнерських додатків. Це ще один важливий компонент, особливо у світі публічної хмари та SaaS, який ми розкриємо у найближчі кілька років.

Запитання: Які, на вашу думку, найнагальніші потреби клієнтів середнього бізнесу? Як програма GROW with SAP задовольняє ці потреби?

Відповідь: Середній ринок не обов’язково має простіші процеси. Я вважаю, що їхні процеси схожі на процеси у великих корпораціях, але вони вимагають більшої дисципліни щодо стандартів і передбачають менше варіативності. Часто це відбувається тому, що вони не хочуть або не можуть собі дозволити мати великі ІТ-відділи. Для цих клієнтів важливо мати різні можливості. Ви маєте бути готовими до того, щоб створити функціональні можливості, які допоможуть клієнтам запускати складні, іноді специфічні для галузі, бізнес-процеси.

Я також вважаю, що процеси там визначаються користувацьким досвідом, тому що компанії середнього ринку витрачають гроші на безперервне навчання своїх співробітників. Вони хочуть, щоб програмне забезпечення було розгорнуте і готове до використання, тому користувацький досвід є ключовим, і ці клієнти вкладають у нього значні кошти. Інтеграція та відкритість також є надзвичайно важливими – не те, щоб клієнти середнього ринку хотіли все в одному пакеті, але й не всі вони хотіли б мати об’єднаний пакет. Ми бачимо обидва сценарії, але клієнти середнього ринку загалом хочуть відкритості та роботи з SAP та її партнерами. Саме тому ми, наприклад, інвестували значні кошти в нашу співпрацю з Microsoft та інтеграцію з Office 365 і Teams.

Для середнього ринку також критично важливою є швидкість впровадження. Має бути можливість швидко розпочати роботу, а не починати з меншого обсягу і розширювати його з часом. Клієнти середнього бізнесу готові йти на певні обхідні шляхи, щоб пришвидшити процес. Вони дуже прагматичні і очікують від нас такої ж швидкості.

Це підводить мене до останнього, найважливішого пункту: мова йде не лише про продукт. Йдеться про весь досвід SaaS. Як я можу придбати програмне забезпечення? Як швидко я можу його впровадити? Як швидко я можу розпочати роботу? Наскільки це не заважає моїм операціям і наскільки легко я можу додавати нові можливості? Компанії середнього бізнесу прагнуть безперебійної роботи, і ми пропонуємо їм SAP S/4HANA Cloud Public edition. Для нас це велика зміна. Без сумніву, ми – великий бізнес, орієнтований на підприємства. Це наша ДНК. Але потрібно розуміти середній ринок і те, як він працює, щоб успішно продавати там програмне забезпечення. Чесно кажучи, обговорення функціональних можливостей зазвичай є найменш важливим під час розмови з клієнтами середнього ринку, тому що вони вже припускають, що базові можливості включені.

Запитання: Обговорюючи публічну та приватну хмарні версії SAP S/4HANA Cloud, чи можете ви пояснити різницю між цими двома різними продуктами для клієнтів?

Відповідь: Важливо розуміти, що це дійсно два різні продукти, і що сфера їх застосування також відрізняється. Є спільні риси, тому що нам потрібно забезпечити те, що ми називаємо «дворівневими сценаріями». Для великої компанії, яка веде основний бізнес на SAP S/4HANA Cloud Private  edition, і має дочірні компанії, які працюють на SAP S/4HANA Cloud Public edition, необхідна безшовна інтеграція, певна семантична сумісність моделей даних, тощо. Але, поза цим, це зовсім інша сфера.

Крім того, що стосується галузей, ми не перенесли всі галузеві рішення, які є частиною S/4HANA Cloud Private edition. Вони лише частково доступні в публічній версії, тому що ми застосували більш модульний підхід і почали створювати нові галузеві можливості на SAP BTP під назвою Industry Cloud, і ми активно запрошуємо партнерську екосистему охопити багато з цих можливостей у своїх рішеннях.

Насправді, багато галузевих рішень, які SAP створював у минулому, були досить нішевими; ми вирішували одну проблему для невеликого сегмента ринку і залучали лише 100 або 200 клієнтів. Ми завжди прагнемо вийти на масовий ринок, але створення галузевих рішень є привабливим для наших партнерів, тому ми вирішили, що краще залишити цю сферу для них. Партнери можуть розвивати свій бізнес у цій сфері, а ми можемо гарантувати, що партнерські рішення будуть добре інтегровані в наше ядро. Нам не потрібно витрачати наш науково-дослідницький потенціал на рішення, які не принесуть нам очікуваної віддачі. Це велика зміна для світу локальних систем, яка полягає у тому, як наші локальні клієнти думають про галузеві рішення, а також це велика зміна для моєї компанії та того, як ми розробляємо програмне забезпечення..

Це найбільша різниця. Я можу бути упередженим: SAP S/4HANA Cloud Private edition, на мою думку, є найкращим ERP-рішенням на ринку. Воно може працювати в будь-якій компанії, будь-якого розміру, будь-якої складності. Проте всі ми в SAP визнаємо, що повинні допомагати нашим клієнтам на їхньому шляху до хмари: з досягненням чистого ядра, за допомогою послуг міграції, тощо. Ми не можемо запровадити надзвичайно жорстку стандартизацію, забрати всі можливості для кастомізації, тощо. Ми втратимо клієнтів. Тому ми завжди будемо гібридним бізнесом. Як ERP-компанія, ми можемо дозволити собі мати два ERP-продукти на ринку.

Запитання: Зважаючи на нещодавні анонси хмарних інновацій, зосереджених лише на публічній версії, наші учасники хочуть зрозуміти, чи існує ще безперервний шлях до інновацій від SAP S/HANA Cloud, Private edition.

Відповідь: По-перше, ми дуже хочемо, щоб наші клієнти перейшли на SAP S/4HANA Cloud, Private чи Public версію. Я чув від членів ASUG та DSAG, що існує думка, ніби ми будемо інвестувати в клієнтів, які використовують Public версію, і нехтувати тими, хто працює з SAP S/4HANA Cloud Private edition. Це не так.

Історично склалося так, що ми спочатку впровадили багато інновацій у загально доступну версію, але ми також зробили їх доступними у локальній (on-premise) ERP-системі та Private версії SAP S/4HANA Cloud. Ми стали більш цілеспрямовано підходити до того, що таке інновації, а також робимо розробки, які є ексклюзивними для SAP S/4HANA Cloud Private edition. Насправді, деякі клієнтські рішення, які ми бачимо в Private версії, ми не побачимо в SAP S/4HANA Cloud Public edition, протягом наступних 10 років.

Навіщо нам створювати ці інновації там, якщо вони так і залишаться у вигляді коду? Замість цього ми зосереджуємося на певних інноваціях для SAP S/4HANA Cloud Private edition, а потім зосереджуємося на інших інноваціях для SAP S/4HANA Cloud Public edition. І навпаки теж вірно. Часто є розробки для Public версії, які не мають значення для клієнтів SAP S/4HANA Cloud Private edition, особливо для тих, хто вже її впровадив.

Запитання: З ваших слів випливає, що інноваційні цикли будуть рухатися в різних напрямках для цих клієнтських баз, залежно від того, що, на думку SAP, потрібно їхньому бізнесу.

Відповідь: У Public версії ми завжди тримаємо наших клієнтів в курсі подій, ми тягнемо їх за собою. У Private версії у вас є діапазон, з точки зору того, на яких релізах працюють клієнти і що вони вже впровадили. Ми не можемо просто забрати релізи та можливості у цих клієнтів і замінити їх, тому що вони володіють цим життєвим циклом програмного забезпечення. Існують певні обмеження, яких ми повинні дотримуватися.

Оскільки все більше клієнтів переходять на Private версію, вони не хочуть робити проекти міграції для можливостей, які вони вже мають, лише тому, що певні можливості частково покращились. Це не так у випадку з Public версією, де ми можемо встановлювати нові релізи для клієнтів, і вони матимуть нові можливості вже наступного дня. Тим не менш, ми взяли на себе зобов’язання щодо дорожніх карт інновацій для SAP S/4HANA Cloud Private edition, і немає жодної дати завершення підтримки, принаймні до 2040 року. Нашим клієнтам має бути абсолютно зрозуміло, що ми продовжуватимемо розробляти інновації і для SAP S/4HANA Cloud Private edition, дуже цілеспрямовано.

Іноді я чую, що SAP випускає ці два ERP-рішення як тимчасове рішення перед тим, як перевести всіх клієнтів на SAP S/4HANA Cloud Public edition, але це не так. Щодо SAP S/4HANA Cloud, public edition: якщо великий клієнт, такий як BMW, вирішить перейти на RISE with SAP, пройдуть роки, поки він переведе всі свої системи в хмару. Вони не збираються робити ще одну таку трансформацію найближчим часом; це не може бути тимчасовим рішенням. Життєвий цикл ERP може становити 10-15 років, залежно від розміру компанії. Було б дуже поганою пропозицією сказати їм: «Давайте зробимо приватну версію на кілька років, а потім перейдемо на публічну». Це не обов’язковий шлях.

Ми повинні виходити з того, чого хочуть великі клієнти і як вони вирішили перейти на хмарні технології. І ми бачимо, що вони, як правило, переходять на хмару поступово. Більшість не хочуть здійснювати цей великий вибух, переходячи на Public версію. Вони навіть запитують: «Чи потрібно нам впроваджувати модуль SaaS для основного виробництва або ланцюгів поставок?». Це повертає нас до того, чому ми робимо наше програмне забезпечення модульним.

Сподіваємося, що одного дня клієнти оберуть можливості SaaS як модулі від SAP, які підключаються до приватної версії, яку вони використовують, і безперешкодно інтегруються в такі сфери, як управління активами, оскільки ці модулі також від SAP. Я бачу, як це розвиватиметься протягом тривалого періоду часу для наших найбільших клієнтів. Це набагато менш руйнівна стратегія, ніж казати клієнтам: «Це наш стратегічний продукт, і ви повинні перейти на нього. Якщо ви цього не зробите, ви самі по собі”. Ми ніколи не були такими.

Проте з часом ми повинні бути більш суворими, допомагаючи клієнтам залишатися в курсі подій. Ми не хочемо, щоб клієнти поверталися до старих версій і застрягали на них. Це погано для нас, тому що я маю багато роботи з технічного обслуговування, яку я повинен виконувати, і тоді я не можу використовувати ці ресурси для створення інновацій. І це погано для клієнтів, тому що вони не можуть споживати найновіші інновації, і ми маємо обмеження потужностей, які я міг би використати для створення того, що потрібно клієнтам.

Навіть якщо це приватна версія, хмарна модель означає, що клієнти повинні активно використовувати останню версію, або близьку до неї, і працювати над стандартизацією та управлінням власним кодом. Ми повинні просувати це на користь наших клієнтів. 

У минулому у нас була тенденція “завжди казати так” нашим клієнтам, навіть якщо це не було найкращою стратегією для них у довгостроковій перспективі. У хмарі, на мою думку, важливо час від часу говорити “ні”, тому що це допоможе клієнтам у довгостроковій перспективі залишатися в курсі подій. Це інша філософія, і вона гарна, хоча іноді й болюча.

Запитання: У яких галузях ви спостерігали найактивніше впровадження хмарних ERP-систем за останні місяці?

Відповідь: SAP S/4HANA Cloud Private edition, була дуже популярною у виробництві – як у дискретному виробництві, так і в переробній промисловості, а також у роздрібній торгівлі споживчими товарами, та у федеральному уряді. Ми бачили багато дуже успішних угод і приголомшливих трансформацій. З публічною версією SAP S/4HANA Cloud вона стала сильнішою у сфері послуг, де ми традиційно не мали такої великої частки ринку, як професійні послуги, фінансові послуги, а також державний сектор на рівні держав і місцевих органів влади.

Запитання: Щодо стійкості ланцюгів поставок, як хмарні ERP-системи можуть допомогти організаціям – і як ви особисто використовуєте те, чого навчилися, керуючи цифровими ланцюгами поставок – створювати стійкі процеси для компаній зі складними, іноді історично фрагментованими ланцюгами поставок?

Відповідь: Ми стали свідками надзвичайної фрагментації та глобалізації ланцюгів постачання, які раптово почали руйнуватися, спричиняючи масові збої та багато місячні затримки в доступності продукції. Ми досліджуємо роль SAP Business Network у створенні видимості на багатьох рівнях глобального ланцюга поставок.

SAP Business Network – це загальна структура або платформа, яку ми підключаємо до хмарної ERP-системи S/4HANA та наших рішень для управління ланцюгами поставок, таких як SAP Інтегроване бізнес-планування, SAP Управління транспортом або SAP Управління складом. Зрештою, за допомогою цієї мережі ми зможемо забезпечити більш ніж один процес ланцюга поставок. Оскільки бізнес-партнери та сторонні постачальники логістичних послуг підключають свої системи до SAP Business Network, ми можемо розширити ці процеси наскрізно, за моделлю «підключи і працюй».

Інша перевага – це прозорість. Завдяки галузевим мережам, які ми додали до SAP Business Network, таким як Catena-X Automotive Network для автомобільних компаній, цінність полягає в обміні даними та об’єднанні виробників оригінального обладнання (OEM), які конкурують на ринку, а також їхніх постачальників першого рівня. Виробники оригінального обладнання часто дуже сумніваються щодо обміну даними, але вони вирішують робити це через Catena-X, тому що переваги є взаємовигідними. 

У таких випадках, як управління якістю, ви можете уникнути відкликання сотень тисяч автомобілів, тому що ви можете відстежити проблеми до несправного компонента на одній палеті. Це дуже важливо для таких клієнтів, і саме це може забезпечити мережева структура. Вона допоможе вам зробити ланцюги поставок більш стійкими, а також усунути ризики.

Працюючи з усіма нашими великими клієнтами по всьому світу, ми можемо взяти багато з їхнього досвіду, втілити його в продуктах і запропонувати ці послуги в мережі. На мою думку, SAP Business Network стане одним із найбільших рушіїв трансформації поряд зі сталим розвитком, хоча сталий розвиток тісно переплітається з історією ланцюга поставок.

Запитання: Звісно, оцифрування та оптимізація ланцюгів постачання зменшить пробіг, знизить операційні витрати та скоротить викиди CO2.

Відповідь: Це той самий механізм наочності. Будь-яке переміщення матеріалів відображається у фінансовому документі; це була основна філософія ERP. Зараз вона розширилася і включає дані про викиди CO2 та будь-яку інформацію, пов’язану зі сталим розвитком. Нам також потрібно, щоб ERP відображала все це в так званій «Зеленій книзі», як ми це робимо з рухом матеріалів. Це природна еволюція ERP. 

На мою думку, це буде величезна тема відповідності для клієнтів, і вони будуть дивитися на показники сталого розвитку так само, як вони дивляться на фінансові показники. Я вважаю, що ми користуємося великим авторитетом; ми охоплюємо такі широкі бізнес-процеси через ланцюги поставок і мережі ланцюгів поставок, що можемо бути головним джерелом істини для сталого розвитку, так само, як і для фінансової звітності.

Коментарі (0)
Додати коментар
Схожі публікації