телефонуйте

38(050) 966-66-66

Пишіть нам

[email protected]

Як клієнти SAP ставляться до AI, RISE та майбутніх трансформацій?

21.05.2024

ALLOY

S/4HANA

SAP CLOUD

167

ASUG - American SAP User Group, або DSAG - Deutschland SAP User/Anwender Group

Примітка Alloy: В більшості країн, де позиції продуктів компанії SAP значні, користувачі системи об’єднуються у так звані групи, які офіційно визнані та впливають на розвиток та напрями розробки системи компанією SAP. Зазвичай, такі групи мають назви типу  ASUG – American SAP User Group, або DSAG – Deutschland SAP User/Anwender Group (тут, та далі у статті, використовується німецька транскрипція при скороченні назви групи). Десь вплив таких груп значний, а десь не дуже, але такі групи як ASUG та DSAG є дуже важливими у світі SAP і до них прислухаються, особливо до реакції таких груп на інновації, які пропонує компанія.

З огляду на активну позицію компанії SAP до стимулювання переходу клієнтів на хмарні рішення, як виявляється, така ініціатива має як прихильників, так і противників серед клієнтів компанії у всьому світі. Особливо клієнтам не подобається безапеляційний підхід до необхідності міграції на хмарні рішення та відсутність зворотного процесу якщо, наприклад, підхід RISE не буде задовольняти клієнта. Це видно з інтерв’ю, які проходять при спілкуванні з користувачами груп. Нижче ми переклали одне із таких інтерв’ю, яке було проведено з керівництвом німецької групи користувачів DSAG щодо технологій RISE/GROW with SAP, штучного інтелекта та інше.
Доречі цікаво, що аналогічних груп не теріторії колишніх країн exUSSR не було створено навіть з огляду на те, що було більше ніж 1500 впроваджень системи.

Як клієнти SAP ставляться до AI, RISE та майбутніх трансформацій? 

DSAG ділиться своєю позицією щодо дебатів про інновації SAP

John Reed 14 травня 2024

РЕЗЮМЕ

Сезон SAP Sapphire майже на порозі – і ставки є високими. Клієнти SAP стикаються з важливими рішеннями щодо міграції в хмару, оцінки RISE і того, як SAP вписується в стратегії трансформації та штучного інтелекту. Щоб підготувати грунт для обговорення з боку клієнтів, ми пропонуємо вашій увазі основні моменти позиції DSAG та розмову з головою DSAG Єнсом Хунгерсхаузеном (Jens Hungershausen). Оригінальну статтю можна прочитати тут на https://diginomica.com/.

Виробники і постачальники люблять говорити про успіх клієнтів. Насправді, для справжнього успіху клієнтів потрібні активні групи користувачів, які мають право голосу. 

Це та сфера, де SAP досягає успіху – хоча, можливо, бувають випадки, коли SAP хотіла б, щоб їхні групи користувачів були такими ж тихими публічно, як групи користувачів деяких конкурентів. 

Але в цілому, активні групи користувачів є сильною стороною, і DSAG, безумовно, відповідає цьому критерію. DSAG добре відома тим, що випускає чітко сформульовані релізи; вони, безумовно, не бояться піару. Їхній нещодавній інвестиційний звіт створює основу для нового раунду діалогу під час сезону конференцій SAP Sapphire (Інвестиційний звіт DSAG: хмарна стратегія S/4HANA проходить випробування). 

Клієнти SAP стикаються з вибором трансформації, штучного інтелекту та міграції – DSAG ділиться висновками

Цей рік не схожий на інші. Чому? З розвитком штучного інтелекту та наближенням критичного терміну закінчення технічного обслуговування у 2027 році для низки клієнтів SAP, це час високих ставок. 

DSAG, німецькомовна група користувачів SAP, також змінилася. Раніше відчувався опір з боку керівництва DSAG щодо концепцій трансформації та неминучості хмарних додатків. DSAG не любить, коли їм нав’язують технології, що “змінюють правила гри”, і їх не можна звинувачувати за це. Зараз DSAG визнає потенційну цінність SaaS/хмарних додатків – але DSAG все ще рішуче налаштована захищати вибір клієнтів, включаючи локальні системи. Це є основою для жвавих дискусій. 

На першій в історії ASUG Tech Connect у листопаді я (Джон Рід) і Джош Грінбаум мали таку дискусію з Єнсом Хунгерсхаузеном, головою правління DSAG. З того часу багато чого відбулося – було отримано нові відгуки від DSAG про інноваційну стратегію SAP. Отже, з наближенням сезону SAP Sapphire, ось кілька думок DSAG щодо питань, про які SAP, безсумнівно, буде говорити на сцені та поза нею.

Давайте перейдемо до суті. Штучний інтелект для членів DSAG – це пуста балаканина чи нагальна проблема? Відповідь Гангерсгаузена? ШІ – це важлива технологія, але успіх з ШІ не можна відокремлювати від проблем S/4HANA, готовності системи ШІ та модернізації процесів:  

“ШІ – це одна величезна технологія, яка наближається, але я не впевнений, що всі мають правильне уявлення про те, коли і як ця технологія дійсно вплине на що-небудь. Я думаю темпи розвитку дуже-дуже високі. Але як я сказав раніше, клієнти розглядають власні трансформації, щоб отримати основу для використання штучного інтелекту в системному ландшафті. Тож, напевно, є багато невеликих прикладів використання ШІ, де компанії збираються отримати деякі функції та деякі варіанти використання. 

Але я дійсно чекаю на великі зміни всередині системи S/4HANA, щоб покращити процеси та інші подібні речі. Отже, це спільний пілот, як Joule, про який ми чуємо і бачимо зараз, але це спільний пілот. Тож ми маємо побачити, як це буде розвиватися з часом.”

Отже, для членів DSAG йдеться про осмислення S/4HANA – але в контексті майбутніх інновацій? Хангерсхаузен каже, що так, але є важливе питання: чи дивитися на S/4HANA як на технічне оновлення, чи як на “справжню трансформацію”.

“Я думаю, що клієнти вирішують, чи збираються вони здійснювати справжню трансформацію. І в такому випадку, якщо у них є достатньо часу, щоб здійснити справжню трансформацію з системи ECC, переходячи на S/4, або ж клієнтам доведеться здійснити міграцію з нуля – тому що у них просто не вистачить часу на справжню трансформацію, щоб по-справжньому використовувати і отримати вигоду від переходу на S/4. Тому що 2027 рік не так вже й далеко, а тому часу стає все менше”. 

DSAG про міграцію S/4HANA – і дебати про інновації RISE та ШІ

Тепер ми повинні узгодити порядок денний трансформації з останніми новинами ІТ-бюджету. В інвестиційному звіті DSAG за 2024 рік DSAG підсумовує пріоритети: 

“Інвестиційні бюджети на ІТ та SAP продовжують зростати – але в меншій кількості компаній, ніж у 2023 році. У той же час, готовність інвестувати в S/4HANA зростає, але коли мова заходить про хмарну стратегію SAP S/4HANA, компанії-користувачі бачать необхідність в обговоренні. Здається, що RISE та GROW SAP набувають все більшого значення серед опитаних. Згідно зі звітом DSAG Investment Report 2024, тема штучного інтелекту також може зростати. Крім того, компанії-члени DSAG переконані, що важливість SAP для їхніх компаній і надалі зростатиме.”

З наближенням термінів закінчення технічного обслуговування, як члени DSAG ставляться до інвестицій в S/4HANA? Згідно зі звітом: 

“Відповідаючи на запитання про актуальність інвестицій у Business Suite for SAP у 2024 році, чотири відсотки компаній планують великі інвестиції (2023: 6 відсотків) і 18 відсотків планують середні інвестиції (2023: 22 відсотки). Для S/4HANA великі інвестиції актуальні для 38% (2023: 28%), а середні – для 32% (2023: 38%). 

Інвестиції в S/4HANA продовжують зростати. Зокрема, збільшення високих інвестицій свідчить про те, що зусилля DSAG та SAP у підтримці компаній-користувачів під час трансформації приносять свої плоди. Тим не менш, я очікував більшої готовності інвестувати в S/4HANA – особливо з огляду на закінчення технічної підтримки в 2027 році і, як наслідок, дуже коротке часове вікно для міграції”, – говорить Йенс Хунгерсхаузен.”

Ці висновки створюють враження певного узгодження між пріоритетами SAP та членами DSAG. Однак, схоже, існує більший розрив, коли йдеться про сприйняття технологій RISE та GROW with SAP. З інвестиційного звіту DSAG:

“Відповідаючи на запитання про роль RISE with SAP для компаній, 16% респондентів заявили, що вони вже користуються цією пропозицією або планують нею скористатися. Вісім відсотків сказали, що не знають про цю пропозицію. 61 відсоток опитаних не планують користуватися цією пропозицією.”

Занепокоєння членів DSAG щодо RISE відображає одне з основних завдань SAP щодо RISE: допомогти більшій кількості клієнтів зрозуміти деталі того, що може (і чого не може) робити програма. Члени DSAG висловлюють занепокоєння щодо RISE, зокрема: 

“Респонденти також назвали несприятливе співвідношення витрат і вигод, збільшення обсягу тестування, обмежені можливості розширення та високу залежність від SAP, включаючи відсутність варіантів виходу з програми.”

Моя думка – сезон SAP Sapphire покаже, де ми знаходимося

SAP може досягти успіхів у вирішенні цих конкретних проблем – за допомогою більшого висвітлення щодо RISE with SAP, більшої конкретики та сценаріїв тест-драйву для клієнтів. Ключовим моментом є те, що коли хтось каже “RISE”, чи знаємо ми контекст? Чи йдеться про інструменти міграції, чи про ширшу послугу трансформації? Чи може клієнт адаптувати це до своїх потреб? Чи чітко ми розуміємо, що належить клієнту, партнеру та SAP у цьому контексті, і як найкраще координувати управління гіпермасштабуванням? Коли партнерська спільнота краще розбереться з пропозицією RISE with SAP, це також допоможе клієнтам рухатися вперед – і підключитися до бізнес-кейсів (цього року я бачу більше партнерів з пропозиціями RISE та історіями успішних проектів). 

DSAG зазначає, що це опитування проводилося до початку ініціативи SAP з модернізації та міграції RISE, оголошеної в січні 2024 року. Є й інші важливі зміни в RISE. У нещодавньому підкасті, який я записав з генеральним директором ASUG Джеффом Скоттом і Джошем Грінбаумом, ми обговорили потенціал RISE як більш диференційованої пропозиції завдяки глибшій інтеграції хмарних ALM, LeanIX і Signavio (хоча я не знаю, чи зможу я пристосуватися до жаргону, наприклад “CALM” – Cloud ALM; залишатися спокійним – не найкраща моя якість).

Тим не менш, ці дані DSAG щодо RISE є тривожним дзвінком для SAP. Робота над зв’язком RISE з програмою клієнтських трансформацій  ще не завершена. Але ще більше занепокоєння викликає те, що SAP створює враження, що якщо ви не підключені до RISE (або GROW, публічної хмарної версії RISE від S/4HANA), ви не отримаєте доступу до майбутніх інновацій SAP, зокрема, до штучного інтелекту. Це складне питання, яке викликає більше дискусій, ніж у мене є часу. Але я хотів би почути думку DSAG щодо цього. 

Примітка Alloy: На нашу думку, це не зовсім так, RISE та GROW це різні пропозиції і різні версії системи, наприклад в частині оновлень або використання клієнтських розширень, не говорячи вже про техніку та підходи до налаштування цих систем. А тому, автор не дуже правий, коли каже, що це практично одне і теж. При такому узагальнені, тоді SAP це завжди практично SAP.

Як я вже писав: 

“Однак, коли справа доходить до ШІ, я вважаю, що саме якість вашої внутрішньої структури даних і рівень загального безладу в системі та її налаштувань є визначальним фактором успіху ШІ. Ось чому я стверджував, що SAP має зосередитися на наданні переваг штучного інтелекту через BTP, а не RISE, щоб будь-який клієнт SAP з будь-якою версією міг отримати доступ до послуг штучного інтелекту через хмарну платформу SAP BTP.”

Реакція DSAG на мою аргументацію:

“На нашу думку, порівняння RISE та BTP представлено некоректно. SAP завжди зосереджувалася на наданні функціональних можливостей штучного інтелекту через BTP. Критика DSAG стосується поєднання RISE з деякими послугами штучного інтелекту на BTP. RISE with SAP – це контрактна модель, і існують обмеження на використання функцій штучного інтелекту без контракту на RISE. DSAG прагне забезпечити, щоб усі функції штучного інтелекту могли також використовуватись локальними клієнтами S/4HANA через BTP.”

DSAG не знайшла технічної причини, чому SAP потрібно було б обмежувати доступ до послуг штучного інтелекту для клієнтів RISE, як і я. Надання доступу до інновацій SAP усім клієнтам, незалежно від того, є вони клієнтами RISE чи ні, через BTP – це розумний хід, який повинен забезпечити лояльність клієнтів SAP та впровадження послуг штучного інтелекту. 

Під час бекченнел-переговорів я помітив пом’якшення позиції SAP щодо RISE, як єдиного шляху інновацій. SAP все ще стверджує, що RISE і GROW є найкращими шляхами до трансформації, але це важлива семантична відмінність. SAP також пояснила, чому хмарні додатки ідеально підходять для надання послуг зі штучного інтелекту, і чому вони отримають пріоритет при розгортанні функцій штучного інтелекту. Але я вважаю, що SAP може робити це, одночасно підтримуючи вибір клієнтів щодо того, як і коли мігрувати в хмару. Давайте подивимося, як це звучатиме на виставках SAP Sapphire. Одне можна сказати напевно: DSAG буде що сказати з цього приводу. 

Коли ми з Джошем Грінбаумом зустрілися з Хангерсхаузеном на інавгураційному заході ASUG Tech Connect у Новому Орлеані в листопаді минулого року, це був ідеальний час, щоб запитати його: наскільки погляди DSAG на напрямок SAP відрізняються від поглядів ASUG?

“Я думаю, що порядок денний в основному однаковий. Багато клієнтів розглядають цю трансформацію. Отже, вони мають проблеми з цифровою трансформацією. Багато клієнтів, про яких я чув тут, і ми маємо такі ж проблеми в Німеччині, Австрії та Швейцарії, розглядають можливість переходу від ECC до S/4. У них там величезні проблеми. І вони намагаються знайти правильну стратегію для своїх проектів.”

Під час нашої розмови Хунгерсхаузен підняв ще одне актуальне питання: функціональність галузевих рішень у хмарі. Зрештою, якщо SAP хоче заохотити клієнтів до переходу на хмарні технології, клієнти також повинні знати, що галузеві функції, на які вони покладаються, будуть там присутні. 

Гангерсхаузен:“Є ще деякі [галузеві] рішення, які несумісні з RISE. У Німеччині ми провели кілька дискусій з державним сектором, де є речі, які не можуть бути перенесені в хмару.”

Під час моєї розмови з Яном Ґілґом з SAP він згадав про важливість того, щоб партнери SAP розробили деякі з цих галузевих функціональних можливостей. Розмова про галузеву хмару та BTP може бути затьмарена тисячами модних слів про штучний інтелект, але для клієнтів, які розглядають RISE/хмару, вона не менш важлива. Я сподіваюся повернутися до цього питання у часовому проміжку SAP Sapphire. 

Нарешті, відносини DSAG з SAP можуть здатися суперечливими. Іноді бульварна частина технічної преси приймає сильні позиції DSAG і йде з ними в ногу. Це може призвести до враження драматичної сенсаційності відносин між DSAG та SAP. Тож я запитав Гангерсгаузена, як би ви охарактеризували відносини DSAG з SAP?

“У нас дуже добрі робочі стосунки, і це не завжди видно членам правління. Чим кращі робочі стосунки на всіх рівнях, тим більше інформації ви отримуєте і тим більше обговорюєте стратегію, тому ми дуже добре спілкуємося з Яном Ґілґом. У нас є хороші дискусії зі Свеном Денекеном про галузеві секції… Я десятки разів казав SAP: “Використовуйте нас. Використовуйте нас як групи користувачів, просто поговоріть з нами”. 

#SAPUkraine

Коментарі (0)
Додати коментар
Схожі публікації